»

fredag 1 juni 2012

Dax igen

Fröken ska ned till huvudstaden för ett par dagar..
Umgås, roa sig och botanisera

Och vem vet, kanske finna inspiration till något snusk som kan få hennes pekisar att vakna till liv?  Märks väl.. Hoppas så..

I brist på annan sysselsättning så rotade fröken igenom gammelbloggen (som fortfarande ligger i karantän) och fann där ett inlägg från en 08-tripp för exakt 3år sedan på dagen..




Dessa Stockholmare..

Var in på ett lunchfik innan mitt kära tåg skulle ta mig hem till byn. Till maten serverades det ägg och när mannen bakom disken skulle lägga på ett på min tallrik så frågade han med ett leende:
- Hur vill du ha ditt ägg? Vändstekt? Solsida upp eller befruktat?

Vad fan skulle man svara på det?

Lite nyfiken så här i efterhand om jag nu svarat det sistnämnda.. skulle han hasat ned byxorna och satt på hönan eller släppt satsen på min tallrik??

Hmm...

2 kommentarer:

Svenne sa...

Åt en pizza med ägg och bacon igår och den var riktigt god!
Men smaken är ju som baken vad det beträffar;-)

Toolman sa...

Kan du snälla inte prova nästa gång ? Måste ju vara värt pengarna att se och få så fint mtrl hit.