»

fredag 18 maj 2012

Lek på en


Åter, tack Svenne att du delar med dig av bilder från familjealbumet ;)
Vad hade Bubblanbloggen varit utan dig och alla dina 'bidrag'?  



Nedan en liten historia, som även den kommer från lille Svenne..

En man och hans fru är ut och kör med bilen och blir stoppad av en polis. 
Då uppkommer denna konversation.

Mannen:
- Vad är problemet, konstapeln?
Polisen:
- Du körde i minst 75 på en 50-väg.
Mannen:
- Nej nej, jag körde i 60.
Frun:
- Åh, Harry. Du körde i 80! (Mannen blänger på sin fru.)

Polisen:
- Du får också böter för ditt trasiga stoppljus.
Mannen:
- Trasigt stoppljus? Det visste jag ingenting om!
Frun:
- Åh, Harry. Du har vetat om det i veckor. (Mannen blänger på sin fru.)

Polisen:
- Jag kommer också ge er böter för att ni inte använder ert säkerhetsbälte.
Mannen:
- Åh, jag tog precis av mig det då ni kom gående mot bilen.
Frun:
- Åh, Harry. Du använder ju aldrig säkerhetsbälte.

Då vänder sig mannen mot sin fru och skriker:
- Håll käften!
Polisen vänder sig till frun och frågar:
- Skriker din man alltid till dig på det viset?
Frun svarar:
- Nej, bara då han är full!

!

Inga kommentarer: