»

torsdag 18 augusti 2011

♥♥♥ Kalder mig tilbage ♥♥♥



Lite snabbt översatt, för den som inte förstår texten...

Sommaren har tagit munnen full och jag har följt den på vägen,
genom en morgon som lyser som guld.

Jag går hem från dig och du kysste mig vaken
och viskade mig glad.
Jag minns dina ögon, jag såg märken av löften
och djup som endast havsblått förlöser.

Jag vet att du kallar mig tillbaks, ut till en bländande dag
där solen går upp över landet och jag förstår "det är mig du vill ha "
och sommaren sjunker så försiktigt in i mitt hjärta.

Nu kallar du på mig.
Nu kallar du på mig.

Trottoaren möter min tvekande fot, levande efter natten.
Märker du skickar mig tankar.
Jag viskar: adjö min kärlek.
Jag kommer att sitta i parken och tänka på dig
och bara släppa timmar av vila i lycka
och spara det som jordgubbar på halmstrån.
---
Jag vet att du kallar mig tillbaka ut till en bländande dag
där solen går upp över landet och jag förstår "det är mig du vill ha"

Och sommaren sjunker så försiktigt in i mitt hjärta.
Jag ser alla skuggor löses.
Plötsligt inte ensam i världen...

Nu kallar du på mig!
Nu kallar du på mig!


♥ ♥ ♥

Inga kommentarer: