»

måndag 26 december 2011

ORD


Fröken har bestämt sig..
Hon ska bli 'hårdare' på novellsidan, vilket språkbruk som ska godkännas i en novell.

En novell som skickas in för godkännande till sidan kan vara ack så intressant, eggnade i handlingen och sexet hett.. men när man använder sig av vissa ord så vänder det sig i magen på fröken..

Vad tycker NI om dessa?
(bu eller bra?)

Kukjuice
Fittslem
Kåtgegga

Fröken får rysningar och kvälvningar..
Har jag fel? Är jag elak om jag nekar noveller för att JAG inte hetsas av dessa beskrivningar på .. kroppsvätskor?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Njaaa Alltså det är ju svårt att kunna vara alla till viljes. Det finns säkert nån som gillar sånt för annars skulle det ju inte anv av skribenterna MEN,,,
Det är ju frökens sida och att det finns regler det gillar jag JÄTTE mycke. Då vet vi som loggar in vad vi får. Önskar dock att det inte påverkar "flaggad" då jag gillar att läsa det farliga och förbjudna i dom (för den som är känslig så utöver jag ej, bara läser).
Kram Toolman

KCL sa...

Jag tycker att det bara är Bra att du tar i hårdare med språkbruket. Det är ju 1 av anledningarna till att iaf jag läser på din novell sida :).

Anonym sa...

Jag håller helt med KCL.

Svenne sa...

Mysig bild med såsen i påsen!
Du har väl bara inte blivit religiös på gamla dar när du ratar vissa ord i noveller?
God fortsättning på dig min vän.
/Svenne

Fröken H sa...

för det första.. jag blir aldrig religiös.. för det andra.. jag blir aldrig gammal.. :)

Tycker bara det är avtändande med sådana ord.. sätter pirret i halsen på något vis..

Ellen-Karin sa...

*ryyyyser* Nej, fy, det gillar jag inte heller. Orden alltså. Jag gillar om du blir lite hårdare. Jag tror att det närmaste jag har kommit de där orden är något om "savande" som dessutom användes på ett ironiskt sätt. Det är inte alltid lätt att veta vilka ord att använda, men det finns några som går helt bort och som aldrig kommer komma in i mina noveller. De du nämner är exempel på sådana. Jag är inte speciellt kräsmagad, men jag håller med om att pirret fastnar i halsen.

Momill sa...

Bra Fröken! Bubblan är din sida och skapad av dig, det är därför som vi som gillar den gillar den!

Tycker definitivt att du ska ta diskussionen med de författare som du inte samtycker med. Av egen erfarenhet vet jag att det kan vara svårt att hitta rätt ord alltid, så en del blir nog glada för dina åsikter! Om inte finns det ju en mängd andra sidor där de kan lägga ut sina alster.

~K~ sa...

Har sagt det förr, säger det igen:

Det är din sida; du bestämmer!

Att jag råkar instämma i din uppfattning är väl av sekundär betydelse?

(Jag associerade till nåt helt annat först...
jag läste; "Fröken har bestämt sig... Hon ska bli 'hårdare' på novellsidan" , och sen tittade jag en gång till på bilden... "Ojdå..." :P)

Anonym sa...

Jag ser på bilden...
Är det möjligt att fylla en kondom med så mycke på en sats ? Ser ju ut att vara mer än en dl.
Nån som vet ?
/ Toolman