»

söndag 26 september 2010

SÅNT händer inte oss...


Nu vet vi inte varför hon trycker in kjolen i ändan, men kanske detta är damen som det berättas om i den här historien?

Pekka flyttade till Sverige och försökte anpassa sig i det svenska samhället. Han började gå i kyrkan på söndagarna. En måndag kom han till jobbet med en riktig blåtira över ena ögat!

Jobbarkompisen Jocke frågar förvånat:

- Vad i all världen har hänt?

- Joo, du vet när jag var i kyrkan igår så skulle vi ställa oss upp och sjunga en psalm. Framför mig reste sig en vacker dam upp och då såg jag att kjolen åkt in i ändan på henne. Jag tänkte att så ville hon nog inte ha det, så jag böjde mig fram och drog ut kjolen.
Då vände hon sig om och klappade till mig!


Nästa måndag kom Pekka till jobbet med en ännu större blåtira på andra ögat plus en fläskläpp!

- Vad är det nu då?!!

- Joo du vet, jag var i kyrkan igår och samma dam satt i raden framför mig igen. När alla reste sig för att sjunga så hade kjolen smugit sig sig in i ändan på henne igen.

- Och du tog ut den??

- Nä, hennes man stod tydligen bredvid henne och fick se det hela så han drog ut den...

- ??

- Men jag visste ju att hon inte ville ha det så, så jag tryckte in kjolen igen!!!

Vi tar en till, då vi ändå är på gång!

En dam kliver in i en zooaffär, får syn på en papegoja och blir genast förtjust i fågeln.

- Ursäkta, kan papegojan prata och är den till salu? frågar hon

- Jadå den både pratar och är till salu. Men jag måste nog varna er. Den förra ägaren drev en bordell så gojan kan ha snappat upp lite fula ord och så.

- Jag är inte känslig och mina barn är stora nog att klara ett par fula ord. Jag köper den!

Hon kommer hem med papegojan och placerar den på ett bord i vardagsrummet. När hon tar av skynket från buren kraxar fågeln till och säger;

- Wow! En ny bordell och en ny bordellmamma!

- Jag är inte nån bordellmamma och det här är inte någon bordell, svarar damen och skrattar lite för sig själv.

En liten stund senare kommer damens två döttrar hem och går in i vardagsrummet för att titta på papegojan.

- Wow! En ny bordell, en ny bordellmamma och två nya horor! kraxar papegojan.

Flickorna blir först stumma av förvåning men efter en liten stund skrattar allihop gott åt det hela, eftersom de trots allt kan se det roliga i situationen.

Nån timme senare kommer maken hem och går in till sin familj i vardagsrummet varpå papegojan utbrister:

- Wow! En ny bordell, en ny bordellmamma, två nya horor men samma gamla kund!

Inga kommentarer: