»

tisdag 1 november 2011

Vem är åsna?

"Ers Nåd, jag fick veta att jag var intim med en åsna, när jag blev arresterad", sa en 28-årig ​​Zimbabwe man, när han berättade för en domare på måndagen. Mannen, som hade gripits för att vara intim med en åsna, medgav agerandet i fråga. Hävdade att åsnan inte var en åsna när han träffade henne på en nattklubb i lördagskväll, utan snarare en prostituerad.

"Jag vet inte hur hon sedan blev en åsna", sa han till domstolen. Inte heller visste han, eller åtminstone kunde han inte förklara, hur hon hade blivit bunden till ett träd. Det hände någon gång mellan han satte på henne och när deras möte upptäcktes av polis på "rutinpatrullering" vid 4-tiden på natten.

I själva verket såg han djupt förvirrad ut om en massa saker.

"Jag vet inte vad som hände när jag lämnade baren, men jag är allvarligt kär i åsnan". "Jag tror jag också är en åsna." Då skulle det inte kunna vara ett brott, åtminstone inte i Zimbabwe! Annars är det brottsligt i Zimbabwe, liksom i ca 30 amerikanska delstater.

Inga kommentarer: