»

lördag 7 augusti 2010

Potatis..

En gammal arab som heter Mohammed och har bott strax utanför New York i 40 år fick en dag för sig att han vill odla potatis i sin trädgård.
Han tog sin spade, men kom snabbt på att han kände sig väldigt gammal och svag och därför inte orkade gräva ett potatisland.
Han går in, sätter sig framför datorn och skriver ett mejl till sin son som pluggar konsthistoria i Paris.

”Min käre son, Ahmed!
Jag känner mig väldigt ledsen, eftersom jag t.o.m. är för svag för att gräva ett potatisland.
Om du ändå vore här, så skulle du kunna hjälpa mig att gräva upp trädgården.
Kram, Mohammed.”


Nästa dag får pappan ett mejl av sin son.

”Käre far!
Rör inte trädgården, jag har gömt grejerna där.
Kram, Ahmed”


Dagen efter klockan 4 på morgonen stormas Mohammeds hus av FBI, CIA, NSA och armén.
Dem leter igenom huset och gräver upp trädgården, men hittar ingenting, så besvikna åker de därifrån.
Senare samma dag får gamle Mohammed på nytt ett mejl av sin son.

”Käre far!
Hoppas att trädgården nu är uppgrävd så att du kan odla potatis.
Tyvärr var detta allt jag kunde göra på distans.
Kram, Ahmed”