»

lördag 23 april 2011

Småfräckt

Vi kör med lite humor denna påskafton och återkommer först i morgon:

En liten grabb kommer hem från skolan och säger:
- Mamma, det är en sak jag inte vet.
- Vad då?
Han berättar att det är två engelska ord som killarna använder på skolgården, som han inte förstår.
- Vilka ord?
- Pussy o bitch.
- Å, det är inget svårt. Pussy är kissekatt, som vår lilla Misse och bitch är ett annat namn på en tik, som vår Lady.

Han är inte riktigt nöjd med svaret, för han tycker att det stämmer dåligt. Går ut till garaget där hans pappa håller på med bilen.
- Pappa, i skolan använder pojkarna två engelska ord som jag inte riktigt förstår. Jag frågade mamma men tror inte hon har riktigt rätt.

Pappan tittar på honom och säger:
- Min son, mamma är inte så bra på engelska, så det är ingen idé att frågar henne. Vad var det för ord då?
- Pussy och bitch.
- Jaha, säger pappan och tar upp en gammal tummad herrtidning från en låda i verktygsbänken. Sträcker sig efter en tuschpenna och bläddrar fram utvikningsbilden med en naken tjej.
Ritar en ring mitt i skrevet på tjejen.
- Titta här! Allt innanför ringen är en pussy.
-Jaha, säger pojken och undrar, vad är då en bitch?
- Allt utanför ringen...

Det var ett par som fattat tycke för varann och skulle till och gifta sig.
Mannen sa då till kvinnan:
- Du ska veta att på tisdagar är det poker med kompisarna, fredagar afterwork med jobbet och lördagar tipsextra!
- Ja, ja, sa kvinnan, det är okey, men du ska veta att här hemma pippas det varje kväll kl 8, vare sig du är hemma eller ej!!

1 kommentar:

Svenne sa...

Ha ha! Kul historier :-)