»

onsdag 4 januari 2012

Inte lätt att marknadsföra sig.

En strippklubb har haft svåra problem. Inte så mycket med själva strippandet, utan mer om skyltningen. Började med att de marknadsförde sig som att det skall finnas en Mc Dragans i varje stad. Verksamhet öppnades både i Jönköping, Nässjö, Edsvära och Karlshamn. Men så var det lite problem med loggan!

Först gjordes den som två bröst med utstickande vårtor.


...men ändrade fort till att fylla ut konturerna med röd färg, så det skulle synas bättre att det var bröst och inget annat. En lokal hamburgerägare var fortfarande inte nöjd, men det hände inte så mycket för strippklubben stängde och flyttade nu upp till Norrland. I Mörsil, en bit från Åre och nu hade de gjort om reklamskylten ordentligt. Inga bröst, utan ett par skrevande kvinnoben och texten "I´m loving it"

Tyvärr blev inte heller det så lyckat. Nu fick hamburgerkedjans stora ägare nys om det och hotar att stämma företaget, som heter Café Absolut Nöje. Något som Vin & Sprit har synpunkter på, då det kan förväxlas med drycken Absolut...

3 kommentarer:

Svenne sa...

Det där känner jag igen från en ort inte långt ifrån där jag bor men avslöjar inte vilken, det får ni gissa er till mina töser;-)

TinaW sa...

Svenne! Är det säkert att du inte tar miste på en Mc Donald´s skylt, nära dig? ;)

Svenne sa...

Edsvära är mitt svar vad det beträffar!
Puss o kram på dig "min" Tina