»

onsdag 5 januari 2011

Februari o året är 1960

Tidningen Playboy har kommit ut med sitt februarinummer o denna månad är det Susie Scott som är månadens playmate. En då 21 årig Chicagotjej som var 170 cm lång. Vägde 59 Kg o hade måtten 94 - 58 - 91

Vad vet vi mer om henne då?

FÖDD:
22 Augusti 1938

AMBITIONER:
Bygga på min utbildning, resa till främmande länder och så småningom gifta mig och uppfostra mina barn.

INTRESSE:
Hamburgare, klassisk musik, kläder, museer, resor till något land i Orienten.


AMBITIONER:
För att ytterligare min utbildning, resor till främmande länder och så småningom gifta sig och uppfostra barn.



INTRESSE:
Hamburgare, klassisk musik, kläder, museer, resor, något land i Orienten.


TURNOFFSs:
Södern accent, människor som blåser rök i mitt ansikte.

FRITID:
Jag samlar skivor och böcker.

VAD JAG GILLAR HOS MÄN:
Intelligens, hänsyn, prydlig, alldagligt utseende.

VAD JAG OGILLAR HOS MÄN:
Inbilskt, arrogans, högljudda, dålig klädsmak.



FAVORITSPORTER:
Simning och skridskoåkning.

GJORT HITTILLS:
Jag flyttade till Kalifornien när jag var 20 och har arbetat som receptionist sedan jag tog studenten.


FAMILJELIV:
Jag har två systrar (en yngre och en äldre) och en 15-årig bror. Min äldre syster är gift och min yngre syster bor med mig i Hollywood.


Vad hände sen?

Playboy gillade henne och hon kom som omslagsflicka på julinumret 1961 och december samma år i "Playmate Holiday House Party". Sen har vi inga mer uppgifter om henne. Kanske hon åkte till Orienten. Gifte sig och fick barn...

1 kommentar:

Svenne sa...

Hon gifte sig säkert och fick barn som alla andra på den tiden!
Numera är det väl tvärt om, eller?