»

tisdag 8 mars 2011

Cowboyen och Anden

En modern cowboy hade tillbringat flera dagar ute i Texas slätter utan vatten. Hans häst var redan död av törst. Han kryper genom sanden, medveten att han också snart också har dragit sitt sista andetag - Plötsligt ser han ett föremål som sticker upp ur sanden några meter framför honom.

Han kryper fram till föremålet, drar det ur sanden och det ser ut som ett gammal ask. Han öppnar den och ut hoppar en ande. Men detta är ingen vanlig ande. Hon är klädd i en tråkig grå dräkt. En miniräknare i ena handen och en penna bakom örat. Säger sig komma från skatteverket!

"Tja, cowboy, säger anden ..." Du vet hur jag arbetar. Du har tre önskningar "

"Jag tror inte på det här." sa cowboyen. "Jag tänker inte lita på en från skatteverket"

"Vad har du att förlora? Du har ingen transport, och det verkar som du är förlorad!"

Cowboyen tänker på detta en stund, och beslutar att anden har rätt. "OK, jag önskar jag är i en grönskande oas med massor av mat och dryck."

SWISCH

Cowboyen befinner sig i den vackraste oas han någonsin sett. Omgiven av vinkannor och fat med läckerheter.

"OK, cowboy, vad är din andra önskan."

"Min andra önskan är att bli rik bortom mina vildaste drömmar."

SWISCH

Cowboyen är omgiven av skattkistor fyllda med sällsynta guldmynt och ädelstenar.

"OK, COWBOY, du har bara en önskan kvar. Gör nu något bra! "

Efter att ha funderat i några minuter, säger cowboyen ... "Jag önskar att vart jag än går, kommer vackra kvinnor vilja ha och behöva mig."

SWISCH

Han förvandlades till en tampong.

Sensmoralen i historien:
Om skatteverket erbjuder dig något, har de alltid någon tråd de vill hålla dig kvar i.

Inga kommentarer: