»

onsdag 2 mars 2011

En till...

Var några som gillade skogsrået och därför kommer en till:
Men nu kan vi också förklara vad äkta skogsporr är, med denna repris från gamla Bubblanbloggen och det är Bubblanpiraterna som ger lektion...



Nu har ni säkert saknat oss pirater, men vi har faktiskt varit lite upptagna idag. Varit ute i skogen och kollat efter skogsporr.

Ni vet vad det är för något?

Alltså sån där porr man hittade när man var liten och osminkad, oskadad och oskuld. Låg ju nästan överallt under stenar, granar och i skogskojor. De där Fib Aktuellt, Cats, Stop mm mm. Ibland bara utrivna sidor eller totalförstörda av fukt, så det inte gick att bläddra i dem. Fanns de inte i skogen, så var ju återvinningscontainrar också mycket bra, för att inte tala om vindsförråd och källare i hyreshus...

Måste vara utdöende trend, då "alla" ungar numera hittar betydligt mer hemma i sin dator. Bara en liten tur ut på nätet och bildbehovet är överfullt.
Nu hittade vi förstås inga tidningar ute i skogen. Var ju snö som täckte marken, men tänk om vi hittat en plastkasse med lite gammal hederlig porr, tryckt på papper som man kan titta på, fast datorn är avstängd.

Har du också varit med och letat skogsporr eller själv gömt porrtidningar på något "säkert" ställe, för att senare upptäcka att någon stulit dem från dig?

3 kommentarer:

Svenne sa...

Skogsporr!!!
Jag minns det som det var igår trots att jag nog är lite äldre än er "mina töser"

Jesper sa...

Verkligen nostalgifaktor på skogsporr!! Oskyldigt... men SÅÅÅ spännande på den tiden. Tack för påminnelsen!

Momill sa...

Skogsporr, har aldrig hört begreppet förut men gillar namnet!

Jodå, jag har ett glasklart minne.

Eftersom min uppväxt ägde rum i en villaförort uppförd på en åker i Skåne, var det ont om just skog, men en och annan trädsamling fanns det. Den som kom närmast en skog kallades "dungen" och var den miljö som skogsporrbrukare fick hålla till godo med. Där berättade en dag en av mina skolkompisar att hon hittat något spännande, så på väg hem från skolan fick jag uppleva min första och hittills enda skogsporr.
En sida utriven ur ett danskt porrmagasin. Det var fuktigt och luktade snus. Riktigt spännande.Jag var bara 8 år och förstod väl inte så mycket av bilderna, mest att det var förbjudet och vuxet. Den bild som etsat sig fast i minnet är bilden av tre ansikten, en man i mitten och två blondiner. Mannen såg ut som han skrek av smärta, men i texten stod det att han hade det skönt tillsammans med sina väninnor. Minns att jag just blivit lite extra intresserad av en kille i min klass, men kunde inte riktigt få ihop bilden på den danske mannen med mina känslor för min klasskamrat. Även om jag förstod att det någon stans fanns ett samband.
Tack för denna flashback!