»

onsdag 11 maj 2011

Matporr

Frilansjournalisten Fredrik Backman bloggar friskt och skriver väldigt kul. Som den här om matlagningsprogram:

The cooking channels

Min frus väninna kommer på besök. Jag sitter i soffan och tittar på matlagningsprogram.

Frus väninna: Hej! Kommer jag och stör?

Min fru: Absolut inte. Jag har precis lagt Nico och Fredrik sitter i soffan och tittar på matlagningsprogram bara.

Frus väninna: (Skiner upp, tittar på mig) Jag visste inte att du tyckte om att laga mat!

Min fru: Det gör han inte heller.

Frus väninna: (Förvirrat) Men…du sa ju att han tittade på…

(Frus väninna tittar på mig i jakt på förklaring. Jag nickar.)

Jag: Det är lite som porr, kan man säga. Jag är inte så bra på det själv, men jag tycker om att titta på när andra människor gör det.

Inga kommentarer: