»

torsdag 15 april 2010

Vit torsdag


eller snarare röd :)

Blev så sugen efter jobbet idag och bara MÅSTE ha en Bloody Mary.. men då det faktisk bara är torsdag, jobb i morgon oxo, så fick det bli en Virgin Mary..

En jäkla massa tabasco så märker man ingen skillnad.. förutom när man betalar ;) 25 pix.. Inte helt fel.. Och mättande som en hel middag dessutom!

Men imorgon är det fredag och då får jag sippa alkohol..
Någon av er därute som har något gott tips på en 'afterwork drink' jag bör prova?
Dela med er av receptet i en kommentar nedan..

/ H

5 kommentarer:

Ty sa...

White lady och vanilla sky är underbar.. Jag som vanligtvis inte gillar vanilj ÄLSKAR Vanilla sky :)

Hannes II sa...

Jag är duktigt konservativ och föredrar gamla klassiker som Manhattan!

TinaW sa...

Kanske en Absolut Candy Punch kunde fresta lite på Fröken Hs smaklökar?

4 cl Absolut Mandrin
2 cl Baileys, eller Dooleys
2 stänk arrak
stänk Grenadine
mjölk

Skaka alla delar utom Grenadinen
Servera i highballglas
Toppa med Grenadine

Fröken H sa...

Ledsen Tina, men ditt drinktips gav mig rysningar ända ned till mina oklippta tånaglar.. huuu.. Mandarin och Baileys????

Njaaa av de tips jag fått ovan får det nog bli en Vanilla sky.. vad DET nu är :)
Skickar bildbevis.. OM min bartender nu kan blanda en sådan.. Bor ju i byn u know.. ;)

- Stor stark tack..
- Jag vill vara äventyrlig.. En stor stark i litet glas tack.. typ

Anonym sa...

Prova vodka, tranbärsjuice, fruktsoda o färsk lime - mums!