»

onsdag 3 november 2010

Dilemma eller not

Är lite kluven och funderande dessa dagar..

Ni kanske kan tycka till och hjälpa mig? (och mitt samvete?:)

Om man lämnat ett längre förhållande bakom sig, ett som avslutades som bästa vänner..
Hur länge bör man då hålla sig diskret med nya 'erövringar'?


Känns lite konsigt att inte kunna lätta sitt hjärta (bla här på bloggen) i 'rädsla' att såra och skada vänskapen..

Vad säger Ni?

Är det slut så är det fritt fram eller 'knip' med både mun och ben i minst 1år?

/ Fröken H

3 kommentarer:

~K~ sa...

Nja...
Kan ju bara gå till mitt eget samvete...

Å ena sidan, det EXet inte känner till har h*n i det läget heller inget med att göra.

Å andra sidan... Ska man må bra, med bibehållet gott samvete, så känns det inte OK att "trösta sig" direkt på det viset.

För min egen del säger jag så här: En veckas "karens" känns för lite, ett halvår känns för mycket. Mitt "svar" ligger nånstans däremellan.

Dock vidgas mitt samvete betydligt om det framgår att EXet inte har likartade begränsningar... :P

Och är situationen den att man är ovänner eller orsaken till delningen är att EXet vänstrat, så skulle mitt samvete knappast hejda mig alls...

Svenne sa...

Skönt att ni är vänner, många förhållanden slutar olyckligtvis inte så.
Tänk efter vad som gick fel och starta om på nytt när du känner dig redo.
Kraaam

Anonym sa...

Nya personer kommer när de kommer, jag tror inte på en viss tids avhållsammhet om man träffar någon som känns rätt (för stunden eller för en längre tid). Ärlighet tror jag däremot på. Har själv varit i en liknande situation och valde att berätta för exet innan jag gick ut med det till en större krets och på nätet. Det uppskattades av honom och kändes bra för mig.