»

söndag 2 oktober 2011

Morgonbön till bakrusiga

Blyerts skrev en kommentar till Fröken H:s inlägg och det var så bra, att en mer framträdande plats var given.

Förslag till morgonbön för en bakrusig Fröken.

Igår var jag full, lekfull och yster
Idag är jag nykter, skamsen och dyster

Igår var jag slav vid lastens brunn
Idag är jag härsken och torr i mun

Igår höll jag bordstal för sanning och rätt
Idag vill jag spy i en vattenklosett

Igår var jag kung, idag är jag slaven
Med bävan i hjärtat jag väntar på graven

Jag känner mig redan trealnaridjup
Men ska jorden gå under vill jag först ha en sup

Ty människan är nog till sprit lite dragen
Vi träffas - i bakrus på yttersta dagen.

Blyerts

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte skrivit den!
Ibland får Ferlin skulden men det anses osäkert om det är så.

Men bra är den!

Blyerts

TinaW sa...

Du skrev i alla fall den som en kommentar här på Bubblanbloggen, så det får du ta skulden för...

Svenne sa...

Så dä kan va...