»

söndag 14 februari 2010

Höj sextempen inför Alla hjärtans dag


Vet inte vad ni tycker om dessa tips nedan.. Men själv är jag aningen skeptisk. För när jag tänker hur de skulle användas på mig..? Ja då blir det då verkligen noll i sextemp..

Kolla bara..

/ H



Dags att fira din kärlek.

Här är tio enkla tips som kan höja sex-tempen inför alla hjärtans dag!

1. Sniffa i en gymsvettig armhåla
Enligt en amerikansk studie från 2007 kan lukten från en mans svettiga armhåla få kvinnor på bättre humör och väcka sexlust.

Ledsen, finns inte en chans att min näsa frivilligt stoppas upp där.. Lukten av svett får mig bara at tänka på fjuniga tonåringar med stora hormonproblem och målbrott??

2. Träna
Konditionsträning ökar inte bara tillströmningen av blod till våra könsorgan. Träningen drar också igång feel good-hormonet endorfiner i vår hjärna.

Ledsen.. får inte anstränga mig dessa dagar. Ny opererad och får inte lyfta ett finger på 2 veckor..

3. Nalla snarr från påskägget
Choklad innehåller ämnet fenetylamin vilket höjer humöret. Ämnet förekommer redan i våra hjärnor och ska enligt artikeln också vara det ämne som kickar igång hjärnan när vi blir förälskade.

Ok. det här kan jag testa.. choklad går alltid i.. men jag har ju en förmåga att äta alldeles för mycket, så känslan i kroppen inte direkt är 'komsi komsi' utan snarare.. 'inte nu.. mår lite illa här'

4. Gör en gurksallad
På Chicagos forskningscenter för lukt och smak väcker lukten av gurka kvinnors sexlust.

Hmmm.. Luktar gurka?

5. Sluta stressa
Ta en paus - stress påverkar nämligen din sexdrift negativt genom förhöjd kortisolproduktion.

Hahaha.. jo men visst. Man stressar för att kunna ge sig tid och när tid infinnes är man så stressad att man inte har någon lust.. Kristallklart!!

6. Strössla med fröer och nötter
Bland annat pumpakärnor ska innehålla ämnen som ökar blodflödet till våra könsorgan.
Vet inte hur det är med er.. men att leka med bodypaint och hallonsylt låter godare än att gräva fram pumpakärnor ur fittan..
Åhh ja haa.. de ska ÄTAS?.. håller mig fortfarande till bodypaint och hallonsylt!

7. Ett glas vin
Lite alkohol frigör må bra-hormoner men mycket alkohol blir en katastrof för sexlivet.
AMEN!
Men då är det ju bra om båda partnerna har samma uppfattnig!

8. Ät bra mat
Överkonsumtion av fel fett kan täppa igen artärerna och därmed det viktiga blodflödet till genitalierna.
Ingen nyhet!

9. Ät vitlöksbröd
Vitlök innehåller allicin som sägs öka blodflödet. Allicin har antiseptiska egenskaper och inverkar på hälsan positivt genom att binda superoxid-radikaler, enligt Wikipedia.
Åt potatisgratäng i går med 5 vitlöksklyftor i, samt dippsås med 4 till.. Inte fan fick jag ligga för det!

10. Spa är bra
En vistelse i en ångbastu pumpar igång blodflödet i kroppen och stärker ditt libido.
Hmm.. denna kan jag nog hålla med om.. men som med så mycket annat.. i rätt dos. Jag har en förmåga att sitta där inne i värmen alldeles för länge så när min libido är redo för aktion så är resten av min kropp överkokt och redo för kudden..

Källa: Thesun.co.uk och expressen

2 kommentarer:

Svenne sa...

Du är bäst!!!
Glöm aldrig det!
Din egen Svenne

Mia sa...

Lite små fniss... Jag skulle nog behöva trycka ner 10-20 vitlöks klyftor i halsen på min kille för att få ligga ikväll... OS är mycket viktigare än sex helt plötsligt?!