»

onsdag 17 februari 2010

Varning för torka?

Favorit i repris!
Redan i december 2008 var vår sköna -E- inne på det där med glid...

Godmorgon govänner!
Det kom en liten kommentar till ett av mina tidigare inlägg som löd: "Hej! Jag har faktiskt ett litet tips. Det har nog inte gått någon förbi som läst diverse kommentarer här i bloggen att du och H skämtar friskt om hur mycket sex du har (; Så, min fråga är, hur får du det att funka jämt och ständigt? Och vad gör man när hela kroppen och själen är tokkåt men det bara är så torrt som i Sahara? (; "

Sanningen är den, att jag inte tror att det finns någon som får det att funka ständigt och jämt. Däremot har jag haft turen att ha det riktigt bra på sexfronten ett tag nu, men om du läst mitt senaste inlägg så ser du att den ljuva tiden verkar vara förbi nu. :-/
Sexlivet är oftast lite upp och ner och fram och tillbaka. En tid kan det fungera jättebra, och sedan en tid kan det det fungera mindre bra.

Om det är torrt downstairs och man är kåt i hjärnan så tror jag personligen oftast att det handlar om att man kanske inte slappnar av ordentligt. Känner man sig lite stressad eller orolig på något sätt så brukar det ofta kunna bli så. Och i regel så blir man då lite fundersam: Varför blir jag inte våt?
Och så blir man lite spänd över det, och så har man hamnat i en ond cirkel. Mitt bästa tips i det fallet är helt enkelt att slappna av. Säg till din partner att din kropp inte verkar hänga med i hjärnans tempo, så ni måste ägna er lite mer åt ett härligt, eggande förspel. Kanske med lite glidmedel?
Låt din partner jobba lite först innan han får komma till ;-)


Sen finns det också andra anledningar om det torkar upp där nere. Om man är gravid tillexempel så kirrar domdär förbaskade hormonerna oftast så det blir torrt och strävt. Då finns det bara en lösning: Glidmedel!


Lycka till! Pussokram

1 kommentar:

J sa...

Finns det inget sätt att få fart på hormonerna då? Har det löst sig på sexfronten? Vi vill ha lite fler tips och uppdateringar här på Bubblanbloggen.