»

tisdag 8 december 2009

I drömmarnas land

Att drömma är ju 'svensson', alla gör det mer eller mindre.
Sedan VAD drömmarna handlar om är ju förstås väldigt olika.

Men när John Blund har vaggat en till söms så kan ju verkligen de mest hemliga fantasier släppas loss.

Om vi nu focuserar på de lite mera våta drömmarna så kan det ju vara hur trevligt som helst. Snyggingen, kändisen eller bästa väninnans vrålsexiga karl..
För det är ju det som är så underbart med våra drömmar.. Ingenting är omöjligt!

Sedan vore det ju alla gånger tyvärr inte lika trevligt att minnas drömmarna såååå detaljrikt när man väl vaknat. hrmm!

Undrar hur många gånger man vaknat med ett ryck och kännt hjärtat bulta med tanken
- Varför i hela fridens namn drömmer jag om HONOM?
När ens partner ligger sussande bredvid, helt ovetandes att du just haft hett sex med hans bror i sina drömmar.

Varför jag kom att tänka på detta denna tisdagmorgon?

Jooo snubblade över ett inlägg i en väninnas blog och kände att ibland kan drömmarna ta oss riktigt på villovägar..
Många gånger så drömmer vi om någon/något vi varit med om under dagen, behöver inte vara något vi då reflekterat över, men det har fastnat i huvudet och blir ett hopkok i våra drömmar..

Hennes dröm -

'När jag sov tidigare idag så drömde jag att jag och JD i Scrubs hade sex vid blöjhyllan på gamla ica. Istället för kondom hade vi en 3liters fryspåse och en gummisnodd!
Funkade hur bra som helst!'


Som en 'utomstående' kan jag säga.. ok för leka litet med JD, men hur kan ens hjärna koppla en sexakt med en 3liters fryspåse? Blöjavdelningen på Ica? Hur? Vad?


Hur är det med er?
Har ni någon udda eller skön dröm ni vill dela med er av till oss nyfikna?


Hoppas det!

4 kommentarer:

Nostalgia sa...

haha, men jag är nog inte riktigt normal, absolut inte när jag drömmer iaf! ;)

Ellen-Karin sa...

Haha, ja, hjälp, det finns både en och annan "konstig" människa som jag drömt om, värst är sådana där drömmar som är så verkliga att man nästan tror att det hänt även när man vaknar. Förra året drömde jag om brodern till en kompis pojkvän, inte bara en utan två gånger, en kille som jag bara träffat en gång för massor av år sedan i ett helt annat sammanhang. När min vän och pojkvännen gifte sig förra hösten blev jag placerad mitt emot denna bror, det var hemskt svårt att låta bli att tänka på de där drömmarna, jag undrar om hon gjorde det medvetet. :-P

R sa...

Jag har inte drömt om så konstiga personer. I alla fall vad jag minns. Men jag drömmer lätt härliga drömmar när jag mår bra och inte är sönderstressad (vilket har varit ett stadigt tillstånd hela 2009)
Däremot har jag en kompis som jag drömt om några gånger. Hon är jättesöt och fin vän. Men det finns vissa mornar jag vaknat och tänkt
"va 17 var det där om? Vad har jag för känslor för den där tjejen??"
Nästan nån form av dåligt samvete och otrohetskänsla. Men man väljer ju inte vad man drömmer om.

Requiem sa...

Jag har säkert drömt många konstiga drömmar där jag haft sex med helt fel tjejer som jag normalt inte brukar tänka på just sex när jag funderar över dom. Det uppstår konstiga situationer i drömmar ibland med helt fel människor så är det bara. Trots att jag suttit och funderat lite kommer jag inte på någon konkret dröm att tala om dock då minnet sviker mig tyvärr =(