»

tisdag 8 december 2009

Säg mitt namn..

Att skrika ut sin partners namn i stundens hetta kan ju vara både skönt och frigörande för personen i fråga men också uppskattande för partnern.

Men det kan bli fel!!

Fröken själv har varit med om två sådana stunder (säkert fler, men vem vill räkna?!)

1. Pojkvännen som i extas ögonblicket skriker ut sin Fd frus namn!!
(Tror ni jag gjorde honom sällskap 'över kanten'? Knappast!) WTF!!

2. Jag ligger i en främmande säng, med ett krogragg.
Han säger mitt namn om och om igen och då slår det mig. Vad fan heter karln?

Fick bli den lite mer 'breda' frasen.. - Jaaa ååhh jaaaa! :)


Men man kan ju alltid underlätta för sig själv.. Som en killkompis till mig, hans flickväns namn är 'Sara'. Och det är den 3.e eller 4.e 'Sara' han dejtat! Efter varandra! Smart för husfriden!

2 kommentarer:

Ellen-Karin sa...

Jag har inte råkat ut för det i sexsammanhang, där har varken jag eller mina partners haft som vana att använda namn, men en gång i ett annat sammanhang som jag minns var när mitt ex sa sin före dettas namn när han försökte trösta och släta över något mitt i ett rätt otäckt bråk vi hade. Det var verkligen inte läge att använda någon annans namn då heller, i synnerhet inte hennes. Min make föreslog samma namn som hans före detta heter när vi i ett tidigt skede pratade om framtida barn, inte heller poppis.

Requiem sa...

Jag vet inte själv hur jag skulle reagera då jag inte varit med om detta sammanhang och jag har själv inte gjort bort mig ännu heller genom att skrika fel namn.
Jag tyckte det var ett ganska smart tips dock det där med att man tar tjejer med samma namn så slipper man oroa sig över att skrika fel namn om tjejen inte heter Sara längre ;)