»

lördag 5 december 2009

Ja se dessa pojkar..

Efter ha sett att en av Bubblans mest populära författare, Ellen-Karin, fått dåliga betyg på sina gaynoveller (som inte är det MINSTA dåliga, snarare tvärt om!) så står det väldigt klart för mig att killar är VÄLDIGT känsliga när det gäller att läsa om sex mellan killar. (och blinda när det kommer till att det tydligt står att det är en novell som innehåller Bisex Kille/kille!)

Varför är det så?
Varför kan inte killar/män öppna sina sinnen och se bortom könet?

Vi tjejer får ju allt som oftast 'stå ut' med att det är tjejsex i var och varannan novell!

Är vi tjejer mer öppna och frisinnade? Varför gillas inte bögsex lika mycket av hetromannen som 'flatsex' av kvinnor?
Är det för att sex mellan två tjejer så sker sexet 'ytligt' medan mellan två män blir det mer penitrering? Utbyte av kroppsvätskor?

För jag vet ju att det finns mer än en hetrobrud som testat och lekt med en väninna än det är hetrokillar som slickat bästa polarens klubba..

Minns att jag fick en bra kommentar till en av mina egna gaynoveller på den gamla Bubblan. Det var en man som erkände att handlingen inte var hans kopp av the, MEN att han ändå kunde uppskatta novellen, handlingen, språket, hettan och kåtheten i den.

Kul för honom!
Så snälla boys.. Öppna era sinnen. Och 'råkar' ni snubbla över en novell som inte faller er i smaken så SNÄLLA. Visst sätt ert ärliga betyg, men skriv gärna en kommentar oxo och berätta varför du tyckte som du gjorde!!

Någon som har nå egna tankar på ämnet denna lördag?.. Tell me!

3 kommentarer:

Ellen-Karin sa...

Jag håller med du, det är nog allt jag har att säga i ämnet just nu. :-)

s sa...

Håller med! Så sjukt töntigt och för att ta en ännu enklare princip. Killar som inte ens kan se på komedifilmen Patrik 1.5, såna människor kan verkligen få en att se ned på dem.

Requiem sa...

Jag har läst noveller som handlat om killar som har sex med killar och tjejer som har sex med tjejer. Jag håller delvis med i den kommentaren som du skrev där han "killen" ändå kunde uppskatta novellen, handlingen, språket, hettan och kåtheten i den men att det inte är just hans kopp av te.
Jag kan som sagt var se att folk uppskattar novellerna för att de är bra skrivna och hettan finns där men det är inte min typ av novell som just jag uppskattar och som hetsar upp just mig.

Jag tror det har mycket att göra med att jag identifierar mig själv som en av personerna i de sexnoveller jag läser och att jag i min fantasi lever mig in och är en av de karaktärerna i novellen.
Och om det är sex mellan två kvinnor så har jag som man jäkligt svåt att föreställa mig själv som just kvinna eller sätta mig in i kvinnans roll , det går helt enkelt bara inte. Novellen kan ändå vara intressant ur andra perspektiv men jag har hittils inte funnit någon novell där två kvinnor som har sex med varandra har hetsat upp just mig.

Samma sak skulle jag säga om just två män som har sex med varandra. Den kan vara intressant och jag kan uppskatta att författaren använder sig av ett rikt och finurligt språk eller av handlingen i novellen. Men jag har svårt att sätta mig in i rollen som en av de männen och av de noveller som jag läst hittils om just bögsex så blir jag inte upphetsad av den typen av noveller heller.

Jag säger inte att detta är någon mall eller tankesätt för hur alla killar känner utan detta gäller just mig. Jag har hittils inte blivit upphetsad av varken bögsex eller lesbisksex tyvärr.
Jag håller förövrigt med om att det är ruttet och lågt att en novell får uselt betyg enbart för att den handlar om just bögsex.