»

onsdag 17 mars 2010

Gamla ligg i dammiga gömmor


Huuu.. Gick igenom en bortglömd ask med gamla brev och annat förra helgen. Och där mitt i allt bråte fann jag en gammal dagbok från 1900 talet nån gång.

Jag vet inte hur ni skötte Era första ligg i karriären, men (tydligen) så staplade jag upp mina, gav dem stjärnor?! och skrev vart liggat blev av! Skrämmande pinsamt!

exempel på dumheter .
X ringde X kom
Vi åkte ut i skogen med en filt ***

X hämtade mig vid skolan, åkte ut till havet och gjorde 'det' i bilen
.****
...?!

Så här efteråt kan jag le åt idiotin, men ändå känna en viss klump i halsen hur fan man nu betedde sig.. och HUR i hela friden jag kunde ge mödomsspräckaren 3 stjärnor är över min förmåga?! Fan pojken och akten var inte ens värd 12 minus!

Nå jaa.. Ett extra leende fick jag dock när mina 'bekännelser' fick ett abrupt slut den 19 juni det året med orden 'Helevete! mamma och pappa har tjuvläst min dagbok!' Och lika bra var väl det..

/ H

2 kommentarer:

Tina W sa...

Dagböcker skall skrivas med "hemlig" text. Inte går det att i klartext förklara för dagboken o sen även sätta betyg. Tur att Fröken H växt upp och blivit betydligt klokare!

caro - passion for passion sa...

Hahaha, gud så kul! :D slutgrejen med föräldrarna var bäst!
hahaha!