»

lördag 13 mars 2010

Med tungan i chokladfabriken


Den där överskriften betyder inte att jag tänkt skriva om någon barnsaga fylld med godis.. Snarare tankar som är så långt borta från barnsagor som man kan komma..

Man brukar ju säga att 'kärt barn har många namn'!! Och det kan ju stämma i det här fallet. För Chokladfabriken är ju ett, ok inte vidare smaskigt ord, men endock ett ord för vårt 'bakre hål'!

Jag har själv märkt att när det är dax att skriva om lite 'rumpsex' så finns det en hel djungel med ord där ute.. allt från det mera korrekta - Anal,anus till de mer 'bildliga' rosetten, brunöga och inte minst chokladfabriken :)

Men vilket är det man ska skriva för att det ska bli bäst för den som läser?
Om man skriver 'För' korrekt tycker jag det kan göra så att texten blir för klinisk. Medan om man använder sig av för 'lösa' ord så finns det oxo risk för att det blir helt fel.

Några exempel..

'Marcus grepade Cilla om höfterna och vred henne runt så hon hamnade på knä framför honom med sina fylliga skinkor lätt särade framför hans ansikte. Han drog in ett darrigt andetag och lutade sig sedan fram. Med ett ömt men fast grepp om hennes skinkor med sina utbredda fingrar, särade han dem och lutade sig fram med utsträckt tunga. Försiktigt och med retfulla rörelser lät han sedan sin tungspets glida över hennes spända brunöga!'

Hehe.. eller inte..

Nytt exempel..

'Cilla flämtade till, att ligga så här i en 69 med hans ben på var sida om hennes ansikte fick henne att vrida sig av upphetsning. Samtidigt som hon kände hur Marcus nu lät sin mun omsluta hennes klitoris och pressa in två fingrar djupt in i henne lät hon sin hand som tills nu smekt över hans kuk glida bakåt och smeka lätt över hans anus!''

Nej... (för kliniskt i MIN mening)

Eftersom jag själv är så 'blyg' av mig (hmm) gillar jag inte att använda mig av de mer 'korrekta' orden.. Istället har jag använt mig av 'det bakre hålet'.. OK jag VET att det inte är vidare lockande.. men hjälp mig då..
Vilket ord tycker Du man använda i en novell när det kommer till.. A6?


Texten ovan är något jag skrev gammelbloggen redan mars 08, men då fick jag inga svar.. Hoppas på det nu, för jag är verkligen nyfiken!

/ H

2 kommentarer:

mimmi sa...

ja precis som tjejerna här på bubblan så skriver jag mycket erotisktmaterial...jag använder mig av de ord som jag använder i vardagligt prat och i sexets hetta...så om du skriver de orden du själv använder...då brukar det bli mer natuligt...vi tar exemplet..."älskling...jag vill ha analsex..." eller "älskling...jag vill ha därbaksamlag"...vad låter bättre...just det...de första...

TinaW sa...

Jag tycker att en novell skall ha samma "ordval" hela vägen. Är den skriven som en rapport från sjukhuset, så kan det inte mitt i sexet komma mer smaskiga ord.

Sen gäller det lite att tänka på läsaren. Är det en liten romantisk berättelse där det beskrivs hur två oskulder för första gången kommer till skott, kanske inte ordvalet "jag körde pålen rakt upp i hugget!" så vidare lämpligt! ;)

Det är ett dilemma för alla författare som skriver sexnoveller, för ibland kan fel ordval förstöra hela stämningen i en berättelse...