»

onsdag 27 oktober 2010

Bär något lila den 27 oktober för att säga en självklarhet

I dag är dagen då vi alla, tjejer, killar, hetro eller gay bör bära något lila för att visa att vi bryr oss.
Visa de runt omkring, och då främst osäkra ungdommar att du är en person som gillar olika, att du inte tar avstånd till personer med annan läggning än dig själv.

Som Micke Kazarnowicz som via sin blogg, Åsiktstorped, startade detta 'bär något lila' så bra skrev -

'På onsdag 27 oktober vill jag uppmana alla – och framför allt dig som jobbar med ungdomar – att bära något lila. Det räcker med en näsduk synligt virad om handleden, ett halsband eller en mössa. Det viktiga är att det syns.
När jag var ung och inte öppet homosexuell önskade jag ibland att det syntes på alla som var homosexuella på något sätt, så jag kunde veta hur många andra som var som jag. Den önskan slog aldrig in, men det näst bästa hade varit om alla som inte såg homosexualitet som något sjukt, konstigt eller äckligt på något sätt visat det.

Om så bara för en dag.'


Hur lila är Du idag?


Nedan en liten film jag lånat från ovanstående blogg. En film med ett budskap.

Inga kommentarer: