»

måndag 19 oktober 2009

Aj ajajaj.. AJ!

"Toker" ville få lite information om konsten att få bort hår downstairs. Vi Wampisar föredrar salong som vaxar, men hemmafixandet blir bäst med en epilator.

JA... Båda alternativen gör förbannat ont i början, så en värktablett någon timme innan är ett gott råd för att döva den värsta smärtan. Raka fungerar, men det blir allt för fort sticksigt och hemmavaxning... ja ni kan ju läsa Fröken H:s lilla översatta historia som var på "gamla" bubblan i april i år.

***
Favorit i repris:

Den må kanske inte vara helt sann, men en skön historia över vad som skulle kunna hända är det allt. Ni män som läser.. En sak bara..
Hoppas verkligen ni uppskattar det vi kvinnor går igenom för att göra oss lena och fina!!!





Metoderna för hårborttagning för kvinnor är många, allt från epilering med maskin till saxar, rakhyvlar och nu.. Vax.

En liten historia om intim vaxningens sköna konst.
(Fritt översatt från en engelska av fröken)

’ Denna kväll började som så många andra. Kom hem, fixade middag och lekte med barnen. Sedan fick jag den tanke som kom att få mig att lida i TIMMAR efteråt
’ Jag kanske ska ta och prova vaxa min bikinilinje medan kvällen är lugn?’
Sagt och gjort, jag gick in i badrummet och stängde dörren efter mig.

Mitt nya vaxkit bestod av kallt vax på remsor, inte sådant där kladdigt hetvax. Man
värmde bara remsorna i handflatorna, delade på dem och satte dem mot det område man ville få vaxat och drog dem bort, snabbt och effektivt.
Inget kladd, inget direkt arbete enligt instruktionerna. Hur svårt kunde det vara? Lät så simpelt att till och med jag inte skulle kunna misslyckas.. (Kunde man tro!!)

Så jag drog en av remsorna ur paketet. (det är två remsor som är ihop satta med vax mellan sig) Men i stället för att värma dem i mina händer så fick geniet i mig en ide´. Jag kunde få det hela att gå snabbare om jag värmde remsorna med min hårtork!!

Jag provade med en remsa, värmde (den blev HET), placerade den på mitt lår, spände ut huden och drog! Det funkade. Ok att det inte var den skönaste känslan jag varit med om, men det var inte så hemskt. Jag kan göra detta. Kände mig nöjd att jag äntligen funnit en hårborttagnings metod som jag behärskade och som gav resultat.

Med min nästa remsa förflyttade jag mig lite mer åt norr. Efter ha kollat till barnen smög jag tillbaka in i badrummet för att utföra den ultimata hårborttagningen. Jag lät mina trosor falla och ställde mig med ena foten vilande mot locket till toaletten.

Jag värmde en ny remsa med hjälp av hårtorken, förde den sedan till min högra ljumske. Det var en lång remsa så den täckte hela vägen från mitt venusberg och bak, mellan mina skinkor. (Som sagt, en lång remsa) Jag drog in ett djupt andetag och gjorde mig redo.. Riiitschhhh!

Jag är blind! Förblindad av smärta!.. Oh herregud!!!
Synen kom tillbaka och jag märkte då att jag bara lyckats riva bort halva remsan. Skit!
Ett nytt djupt andetag och Riiiitschhh igen. Allt blev blurrigt, jag såg prickar dansa framför mina ögon. Tuppade jag av? Andas.. Andas.. Ok tillbaka i verkligheten igen.

Jag vill nu se min trofé - en vaxpreparerad remsa som fått mig att lida, fylld med min päls.
Jag håller upp remsan. Det finns inget hår på den! Var är håret? VAR ÄR VAXET?

Sakta sänker jag mig nedåt, kikar in mellan mina fortfarande särade ben. Jag ser håret. Håret som borde sitta på remsan. Jag sträcker ned en hand. Jag känner klibbig vax mot mina fingrar.
SKIT! Mina fingrar glider över det mest känsliga området på min kropp, vilket nu är täckt av kallt stelnat vax och tovigt hår.

Det är nu jag gör nästa STORA misstag.. Kommer du ihåg att min fot fortfarande vilar på toalettstolen? Inte nu längre. Jag vet att jag måste göra något, så jag låter min fot glida ned på golvet!

PANG! Jag hör ljudet av celldörren slå igen.
Mina blygdläppar - ihop limmade! Mina skinkor - ihop limmade!

Som en pingvin vankar jag runt i badrummet medan jag försöker komma på vad jag ska göra medan jag tänker för mig själv ’Snälla, låt mig inte få ett akut behov att gå på toaletten! Vad kan jag göra för att smälta vaxet? Hett vatten! Jaa het vatten smälter vax!’

Jag häller upp det hetaste vattnet jag kan stå ut med i mitt badkar, med tanke att de vaxpreparerade bitarna av min kropp snart åter ska vara ’fria’, att jag snart ska kunna, försiktigt, tvätta bort resterna.. FEL!!!!!

Jag kliver ned i badet - Vattnet är aningen hetare än det de torterar krigsfångar i och steriliserar operations instrument med - Jag sätter mig.

Nu, den enda sak som kan vara värre än att få dina intima delar ihoplimmade är att få dem ihoplimmade och sedan fastlimmade i botten på ett badkar fyllt med skållande hett vatten. Vilket jag bör påpeka INTE smälter kallt vax!

Så, nu sitter jag där.. fast i botten på karet lika hårt som jag använt epoxilim!
Tack och prisa gud för den man som övertalade mig någon månad tidigare att installera en telefon i badrummet!!

Jag ringer min vän, tänker att hon har säkert använt vax tidigare och har några hemliga tips på hur jag ska bli ’fri’.

Det är nu en mycket intressant konversation börjar.
’- jaa så nu sitter jag här med min rumpa och min.. ihoplimmade och fast i botten på badkaret’
Här blir det en lite kort paus. Hon, min vän vet inte något tips som kan hjälpa men hon gör sitt bästa för att dölja sitt skratt från mig. Hon vill veta mer exakt var vaxet är placerat

’- Snackar vi skinkor eller.. mus?’
Hon skrattar högt nu. Jag kan höra henne. Jag skäller ut henne och hon säger då åt mig att ringa telefonnumret som står skrivet på förpackningen. Visst! Självklart!
Jag skulle bli dagens skämt!

Medan vi fortsätter att fundera på andra lösningar så börjar jag att skrapa bort vax med en rakhyvel.
Inget känns bättre än att få din ’godispåse’ täckt med hett vax, ihoplimmad, fastsatt i badkaret i super hett vatten och sedan torr raka bort det klibbiga vaxet!

Min hjärna fungerar inte längre, mitt självförtroende har sjunkit till botten och jag är säker på att jag kommer att få men för livet efter den här händelsen.

Min vän pratar fortfarande med mig när jag så äntligen ser lösningen på mitt problem. Krämen som följde med förpackningen med vax remsor för att ta bort överblivna vaxrester med! Vad har jag egentligen att förlora?

Jag smörjer in lite och ..OH MY GOD!!!!!!!
Mitt skrik väckte säkert ungarna och skrämde skiten ur min vän. Det smärtar fruktansvärt, men jag bryr mig inte. ’DET FUNGERAR!! Det fungerar’
Jag får en hjärtlig gratulation av min vän och vi lägger på luren.

Jag lyckas tillslut få bort alla spår av vax från mina nedre delar och jag märker då till min förtvivlan att ALLT HÅR FINNS KVAR! ALLT!

Så jag rakar bort det utan finess, jag är nu helt bortdomnad där nere så inget gör ont. Jag kunde ha amputerat mitt eget ben vid det här laget..
Ja, det var den historian det..

Nå jaa. Nästa vecka ska jag prova att färga håret….'

1 kommentar:

Agge sa...

Ett tips är att köpa sockervax i stället får vanligt vax. Fördelarna med sockervax är att det är mycket enklare att använda och går utan problem att tvätta bort med tvål och vatten.