»

måndag 26 oktober 2009

Hur gör man?

Jag tror jag varit borta för länge från datorn och bloggen.. Minns knappt var tangenterna sitter och ännu mindre adresserna till alla sköna sidor man brukat besöka.

Lite skrämmande det här.. Jag har inte suttit vid datorn något alls egentligen sedan början av september.. med en liten 'lucka' då jag skapade den 'nya' bubblanbloggen för nära på 3 veckor sedan när jag sist var hemma på permis från sjukan.

Men under tiden har ju brudarna WAMP hållt er alerta (tack och lov!!), visat och lärt och inte gett er en lugn stund att glömma bort varför den här bloggen skapades en gång i tiden.. (Roa, lära och ge inspiration!)
De har ju som de brukar 'avhandlat' de mest udda ämnen.. Just det som gör deras inlägg och dem själva så jäkla härliga och intressanta..

Men.. det ställer till lite för mig nu..

Vad ska JAG nu skriva om?

Vad finns det ni vill läsa om som kan komma från Fröken H's pekisar?

Själv vet jag faktiskt ärligt inte... För jag kan lova att inspirationen knappast flödar ur en från sjuksängen..

Jag gör så här.. jag gör det lätt för mig detta första inlägg på evigheter..

Hittade ett skönt inlägg på en väns blogg och bjuder på det.. Hoppas ni har någon åsikt! Själv håller jag med till 100%..







Tragisk mamma söker
av Jennie

jag har inte sett så många avsnitt av Ensam mamma söker, inte nu och inte tidigare omgångar.
jag tycker det är så otroligt pinsamt. jag skäms och skäms och skäms, över hela kvinnosläktet liksom. ÄR vi sådär? är JAG sådär? eller har de hittat de mest patetiska kvinnorna i sverige till just DET programmet?
och, om det varit tvärtom, Ensam PAPPA söker, hur högt hade inte alla så kallade feminister skrikit då?

är det verkligen tv-underhållning när en 35-40årig kvinna klämmer på småpojkars rumpor med ögonbindel för att bedöma hur fast rumpa han har?
om det var tvärtom... en 35-40årig karl med ögonbindel klämmer på rumpor tillhörande 20åringar o känner vems rumpa som är snyggast. skulle det vara lika 'tillåtet'?
eller som den otäcka kvinnan från sandviken sa, när hon såg den 'snygga' martin: "det blev ståtrosa direkt!"
om det varit tvärtom, en kille säger att han fick STÅND av att se en snygg tjej som han skulle få dejta... inte lika charmigt. att hon hela tiden tjatar om att killarna ska vara så MANLIGA gör mig illamående.

fast nu kom jag på att det förmodligen redan finns dokusåpor eller vad det ska kallas, där killar väljer ut tjejer efter utseende o kvinnlighet. fast, skulle de klämma tuttar/rumpa för bedömning o få stånd skulle det förmodligen klippas bort, för feministernas skull.

/

7 kommentarer:

Ellen-Karin sa...

Som feminist tycker jag att det är minst lika illa vilket av könen som visas som stereotyper, jag hade inte skrikit högre om det var en manlig variant, jag hade förmodligen inte skrikit alls utan bara som nu suckat lite lätt.

Är du på benen nu H? Hoppas det! Det har varit tomt utan dig. En bunt inspiration och en drös uppmuntrande kramar skickas över pronto!

Anonym sa...

Håller med Ellen-Karin.

Kul att se dig här,fröken H!
Kramar/Grållan

Svenne sa...

Välkommen tillbaka min vän!
Blev jätteglad när jag såg att du skrivit en rad.
Puss o kraaam

S sa...

Välkommmen välkomnen !

Rollo Ek sa...

Välkommen tillbaka fröken H, har saknat dig

Fröken H sa...

Oohh tack! Trodde att ni glömt mig lite där.. ;)

Och Ellen-Karin.. jag mår bättre..inte till 100% ÄN men snart så..

Anonym sa...

det jag försökte säga, men nog kanske glömde, är att det allmänt anses lite charmigt o roligt när tjejer säger såna saker om killar. i tv till exempel. att det är 'bara på skoj'
men om killar gör likadant, i tv då, så är det kvinnoförnderande.

alltså, jag TÄNKER ju säkert så rätt ofta, bedömer efter utseende, men jag skulle aldrig låta nån kille få veta det, lägga ut bilder på mer el mindre snygga killar jag känner i bloggen o bedöma dem..

:)

/Jennie