»

fredag 1 januari 2010

2010


Ytterligare ett år har kommit och gått!

Det är skrämmande (tycker jag) hur fort tiden rusat på det senaste året. Man hinner ju fan knappt tänka tanken 'kåt' innan man ligger där nöjd med benen brett särade :)
njaa..nästan i alla fall.

Men som alltid så har ju inte året bestått av enbart solsken, skratt och glada minnen.

2009 kommer för mig alltid vara året då mitt liv tog sig rejäla svängar på både gott och ont, lämnade mig osäker, mörbultad men ändå med en spirande känsla av att 'det som inte dödar härdar'


2009 - var året då jag fick beskedet att jag blir av med jobbet och tryggheten jag haft i 14år
2009 - genomgick jag en mindre operation som fick stora följder som fortfarande kommer fram och spökar.. som nu.. Har legat inlagd på sjukhus sedan Kalle visades på julafton och är fortfarande kvar.
2009 - var året då jag la ned en smärre förmögenhet på min hobby.. Bubblan.nu då jag kände att jag var i valet, lägga ned eller göra något mer av den.. Jag valde det sistnämnda trots timmar av vånda och slit.. Som jag hoppas Ni uppskattar!

Men 2009 blev ändå året då jag kände att livet ska levas och inte bara härdas ut..
Så från att ha haft ångest över att ha förlorat tryggheten med att vara anställd, ovissheten med framtiden så har jag nu satt ned foten..

Jag ÄLSKAR att göra mina medmänniskor glada, att uppmuntra och få dem att må skitbra rent ut sagt. Och då jag faktiskt känt att min novellsida gett några av er dessa känslor så tar jag nu steget lite längre..

2010 - börjar mitt nya liv här i byn, Fröken ska öppna en alldeles egen butik med inrikting 'Lustfylld inspiration för kvinnor och par' och jag hoppas verkligen det går vägen.. Byta ut 2009 års mörker till något possitivt och givande.

Önska mig lycka till då jag är så nervös att jag nästan kissar på mig.. :)

Slutkläm från en nyklok fröken -
Lev ditt liv, ingen annan kommer göra det åt dig! och VÅGA för tusan slita ut klackarna på skorna!


Puss från sjuksängen!

7 kommentarer:

R sa...

Puss! Och krya på dig så fort som möjligt!

Svenne sa...

Jag tror att du får ett bra 2010!
Du har ju livsgnistan kvar och det bådar ju gott för framtiden.
Butiken verkar bra, men det viktigaste i sådana sammanhang är marknadsföring. Det kanske kostar lite i början men tror att det lönar sig i längden.
Kraaam från en bakfull Svenne

Mia sa...

Klart vi uppskattar Bubblan!! Finns ingen bättre blogg för mig iaf :)
Och jag hoppas verkligen att du blir frisk snart, får man fråga vad det är du lider av?
Sedan hoppas jag även att det är i min by du öppnar den butiken, eller i en närliggande by... även om jag har fått för mig att du bor i de mörkare skogarna i norra Sverige.
Puss och kram från Mia!

Anonym sa...

Krya på dig!!! och lycka till med din butik och 2010!!!
Kram / Grållan

Jenita sa...

Jag uppskattar verkligen din sida! Från att jag hittade den för något år sen, går jag in där i princip dagligen. Så jag är verkligen glad att du inte la ner, utan valde det andra alternativet att utveckla!

Sedan vad gäller din butik- lycka till! Jäklar vad kul! Håller med Svenne- marknadsföring är viktigt. Som en Stuart H. Britt sa "Att göra affärer utan reklam är som att flirta med en flicka i mörker. Du vet vad du gör, men ingen annan vet det."

Och krya på dig!

Tänk- om du klarade av 2009 kan du klara allt! Nytt år- nya möjligheter!

KRAM

Fröken H sa...

Tack för alla 'krya på dig', det värmer ska ni veta!

Mia.. Vissa kanske anser att min byhåla ligger i de mörkaste av mörka norrskogarna, men själv anser jag att min lilla by, Gävle, ligger där alldeles lagom i mitten :) och jag hoppas du bor i krokarna för skulle gilla lite besök den dagen jag slår upp portarna :)

Och vad gäller min 'sjukdom' så säger jag bara GBP..

Puss..

Mia sa...

Asch... jag bor i södra delen av Halland, så det var en bit ifrån :( Men jag hoppas att det kommer gå super bra för dig!
Krya! kram