»

måndag 25 januari 2010

Jungfrubröst


Hur spenderade Ni söndagen?

Själv så föråt sig fröken på geléhallon tills hon låg som ett slakt i soffan.

De är ju så attans smarriga!
Man tar en, njuter och innan man vet ordet av så har man ytterligare ett mellan läpparna.

När det sedan var dax att sussa så mådde jag inget vidare. Sockerhalten i kroppen var på max och hela magen var en mullrande gelé gägga.

Men det är ju tyvärr så.. dagen efter rajtantajtan så 'behöver' man lite extra för att få kroppen i balans.. fast tyvärr så är det svårt att säga stopp! Man möljer i sig tills man nästan mår sämre än innan.. suck!

Nu måndag. Inget segt godis kvar i skålen (tack o lov)


Hur är det för er då?
Brukar ni frossa i något särskillt 'dagen efter' i tron på att ni ska må bättre, få de sista alkoholresterna att sugas upp och inte ligga och svida i magsäcken?

3 kommentarer:

Svenne sa...

Sötsaker är egentligen inte min grej men fick lite sånt i julklapp. Vilken skillnad det är på färskt godis och det man köper på ICA.
Så nu är jag "helsåld" på punschpraliner, aldrig gillat dom förut men nu är det som det är!
Kram på dig

Jenita sa...

När man mår som allra värst är det bara två saker som gäller- pizza o cola.

Fast när man bara druckit en del, så går nog det mesta ner, bara det inte är alltför nyttigt ;-)

Och Svenne - vad är det för punschpraliner du åt? Jag har ALDRIG gillat punschpraliner- har du hittat några goda???

Anonym sa...

Jag måste alltid ha fett och salt :) Av någon konstig anledning har jag alltid cravings efter smält ost!