»

söndag 29 november 2009

Det som göms i snö..

.. dyker upp i ..min Bh??

Lite lustigt det här.

Jag är en rökare, eller nja en smygrökare dessa dagar då jag mer eller mindre officiellt hållt upp från att pusta de tre sista månaderna..

Grejen var i dag att mina tändare bara försvann.. Jag fattade inte hur. De låg inte där de brukade ligga..(byx- jack fickorna)
Svor och rotade och hittade tillslut en ask med stickor från sommarens gilltider som fick duga.

Klockan tickade på och jag traskade mot badrummet för en dusch.. Klär av mig på vägen och hör då.. duns.. duns..

Ur min Bh ramlar inte en utan TVÅ tändare!!
Och av avtrycken att döma så har de legat och gosat där i varsin kupa en längre tid..

Snyggt!? Nej.. Praktiskt? joo om jag hade kommit i håg att jag stoppat ned dem där!

Tur bara att det inte var vid säng gåendet med ett läckert pök..
'Duns.. duns!'
- Ööhh tänkte att vi kunde.. tända varsin tändare, göra det lite.. romantiskt..öhh!

Eller hur??
/ H

9 kommentarer:

Mr P sa...

Trevlig bild!

Fröken H sa...

Ja visst har jag snygga skor på mig? ;)

Jenita sa...

Som man så ofta tänker- det här är ett bra ställe att lägga ngt på så man kommer ihåg var det ligger till nästa gång.. bara det att man glömmer varje gång!

Men TVÅ tändare- är fröken H kanske en aningens distraherad och har tankarna på annat trevligt håll? ;-)

Fröken H sa...

Haha.. joo får skylla lite på att jag varit lite 'tankspridd' den senaste tiden.

Får väl tänka att det iallafall 'bara ' var små söta tändare och inte någon halvmeters braständare jag gömt och glömt.. DÅ hade det varit dax att söka hjälp :)

Kram och Godmorgon!

Mia sa...

Det fanns ett par gymnasieungdomar i skåne som hade som projekt arbete att göra en bh med fickor i, så man kunde ha pengar mobil osv i dom när man var ute och festade... underbar idé, men tyvärr så lyckades de nog inte, för den bh:n har tyvärr inte kommit ut på marknaden ännu...

Svenne sa...

Men ficklampan då, den fanns väl även där???
Puss o puss

Fröken H sa...

Nope Svenne.. det var fullt ;)

Mormor vädervax sa...

Jag har inte riktigt anammat det där med att stoppa något annat än bröst i bhn. Min dotter har sin mobil i bhn och det är väl tur att mobilerna idag är små och tunna. Tänk hur det skulle se ut annars. Minns tillbaka på den tiden då man var tvungen att bära ryggsäck för att kunna ta med sin mobila telefonenhet. =)

Mr P sa...

Mormor vädervax:

Det blir (för) mycket och ständig strålning mot kropp och inre organ för din dotter. Inte bra - be henne att helst finna ett nytt sätt att bära nallen.

Allt gott.