»

lördag 7 november 2009

Kräkmedel..

Ok jag är ingen sportfantast, ingen som slaviskt följer fotboll och hockey.. Visst jag kan kolla om det är något lag som ligger mig nära om hjärtat (läs. Brynäs eller Gefle IF)

Idag så spelar ju Sverige i Karjalacup mot Ryssland och jag tänkte att visst fan, sitta där och heja fram de blågula kan man väl göra när vädret utanför fönstret suger.. Men vad är det jag möter när jag slår på Tvn??

Sverige mot Ryssland?? Nope..

FOPPA mot Ryssland!!

Kommentatorerna ser bara Foppa..
- Peter är på isen
- Foppa var sååååå nära att röra pucken
- Snygg passning Foppa gjorde om den bara...
- Foppa blir tacklad men det är han ju van med...


Uäääggghh!!!

Är det bara jag som reagerar på hur vedervärdigt pinsamt de höjer människan Peter 'Foppa' Forsberg till skyarna? Ok det är ju inte hans fel.. Han är säkert en trevlig typ... Men ärligt.. Just nu kan jag spy på hans namn..

Och kolla.. Det blev paus och vad visar de då??
Jo 'Foppakollen' Ett hopklipp på alla de stunder han rört pucken de senaste 20 minutrarna..

Uäääghhh igen!

1 kommentar:

audio6 sa...

Håller med.. Han var bra, men är inte det längre. Låt den stackars foppa gå i pension.