»

söndag 8 november 2009

Söndagsmusik

Jag tänkte bjuda på lite musik så här på söndagskvällen. Det blir en klassiker som verkligen osar sex nämligen Serge Gainsbourgs Je t'aime … moi non plus.

Det här är en låt som gjorts i många versioner sedan den först släpptes 1969 och jag tänkte dela med mig av några, förhoppningsvis något för alla smaker:


Originalet


Kylie Minogues version


Disco-version från 1978 med Donna Summers


Min favorit: "I love you - Nor do I", Nick Cave i duett med sin ungdomskärlek Anita Lane.


Och bara för att jag inte kan låta bli, Einstürzende Neubautens version Jet'm. Kanske inte så romantisk men ändå.

2 kommentarer:

TinaW sa...

Glömde ju den svenska versionen med Bernt Dahlbäck ;)
-Lotta

Ellen-Karin sa...

Ajdå, får skylla på att den inte var listad på Wikipedia. :-P